FANDOM

Serca • Wiersz • Bogdan Miklusz
Serca
Wiersz
Bogdan Miklusz

Bogdan Miklusz - Serca

Rękopis opowiadania.

1. Gdybym nie wymyślił serca, miałbym kłopoty z wymyśleniem człowieka. Bo człowiek zaczyna się od serca. Spłodzony od serca powstaje. Dopiero po sercu pojawia się mózg, główka, rączki i nóżki. Narządy płciowe. Dziewczynka lub chłopiec.

2. Gdybym nie wymyślił bijącego serca, nie potrafiłbym zrozumieć, co znaczy miłość. Gdy człowiek kocha, serce bije szybciej. Ostatecznie hormony działają na pełnych obrotach.

Dziewczynka i chłopiec trzymają się za ręce, gdy serce bije. I świat staje się jakby inny. Kocham Cię, kocham Cię, kocham Cię ze wszystkich stron.

Gdy bije serce, człowiek jest zakochany.

3. Gdybym nie wymyślił wrażliwego serca, nie byłoby wśród nas poetów. Wiatr nie miałby kogo denerwować, kwiaty zachwycać, ludzie zasmucać. Wrażliwe serce przyjaźni się z duszą. Codziennie wieczorem pojawia się u niej na herbatce. Myśli. Zabija się wspomnieniami o dyrdymałach, o rzeczach na wpół nierealnych.

4. Gdybym nie wymyślił martwego serca, nie potrafiłbym wymyślić śmierci. Kolej rzeczy. Przemijania. I zmartwychwstania. Martwe serce skłania do zadumy, a jednocześnie rodzi się na nowo. Martwe serce może się cieszyć - ma okazję wybrać się na wycieczkę w zaświaty. A to przecież cudowne. Być. Widzieć. Skosztować.

Dobrze że wymyśliłem martwe serce.

5. Gdybym nie wymyślił każdego serca z osobna, umarłbym. BEZ SERCA.

Wiewiórki, 26 listopada 1995 r.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki