Fandom

Ogród Petenery

Szaleńcze Wrota

15 254strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Szaleńcze Wrota • Opowiadanie • Artur Roszczyk
Szaleńcze Wrota
Opowiadanie
Artur Roszczyk
Opowiadanie datowane na styczeń, 2006. Pierwsza publikacja: wrota.com.pl - konkurs.
Przypis autora: Opowiadanie, które napisałem na konkurs organizowany przez portal Wrota Wyobrazni na temat: wrota.

Zapiski, które właśnie czytasz, dotyczą mojego marnego życia, a dokładniej wszystkiego, co miało miejsce tuż po moich czternastych urodzinach. Gdy to piszę, po woli dobiegam do czterdziestki i choć minął taki szmat czasu, to nadal wszystko pamiętam. Wszystko zaczęło się, jak już wspomniałem wcześniej, kiedy skończyłem czternaście lat. Tego samego dnia w nocy przyśnił mi się koszmar. Stałem w środku kręgu, który do złudzenia przypominał mi Stonehenge. Wydawało mi się, że różnił się tylko wielkością. Jego średnica była znacznie mniejsza. Taki okrąg, w którym na stojąco zmieszczą się maksimum cztery osoby. Światło, które padało w sam jego środek, powodowało, że świetnie widziałem swój własny cień. Wszystko to było zamierzone, gdyż po chwili mój cień jakby się ode mnie odłączył. Stał się jakby osobną istotą. Odszedł kilka kroków do tyłu i wypowiedział pamiętliwe słowa: “Kanicjuszu, wrota są twoją przyszłością. Twą drogą różaną.”

Poddałem się woli tego hipnotycznego głosu i zrobiłem dokładnie to, co mi kazał. Odkręciłem wszystkie kurki w kuchence gazowej do maksymalnego poziomu, po czym mimowolnie, jakbym był jakimś zdalnie sterowanym robotem, opuściłem szybkim krokiem dom. Uszedłem może z kilometr, idąc środkiem ulicy. Wywołałem przy okazji liczne salwy klaksonów, które jednak zostały zagłuszone przez ogromny huk. Na północnym horyzoncie zapanowała ognista łuna. Usiadłem na środku ulicy, jakby nigdy nic, wyraźnie na coś czekając. To już nie głos kazał mi czekać, to moje ciało nie słuchało mojej woli. Czułem się, jak uwięzione w klatce zwierzę, które nie wie, co się z nim dzieje. Większość zirytowanych kierowców miotała tylko przekleństwami i mnie omijała. Znalazł się jednak wyjątek. Jeden z nich miał już wyraźnie dość mojej “olewki”. Wysiadł z samochodu, usłyszałem metaliczny trzask, podszedł do mnie i zaczął coś krzyczeć. To było niezwykłe, ponieważ właśnie wtedy w jakiś sposób się od tego odciąłem. Wszystkie odgłosy otaczającej mnie rzeczywistości docierały jak przez masywną ścianę lub filtr hałasów. Kiedy ten średniej postury mężczyzna zobaczył, że nic nie wskóra swoimi krzykami, złapał mnie za koszulę. Byłem za ciężki, aby podniósł mnie jedną ręką, dlatego też postanowił pomóc sobie drugą. Zaczął zbliżać drugą rękę. Zaczął, ponieważ nigdy jej nie zbliżył... Nie mam pojęcia, co się wtedy ze mną stało, ale poczułem, jak przepełnia mnie niewyobrażalna siła. Trudno to opisać. Moje własne ręce z ogromną szybkością i siłą złapały za tę zbliżającą się rękę. Tego się na pewno nie spodziewał. Trzask kości, krzyk bólu... Mężczyzna po chwili wił się z bólu. Jakby tego było mało, moje ręce przyciągnęły tego mężczyznę, zwiniętego w pozycji embrionalnej. Wtedy moja głowa zniżyła się do jego głowy, jakbym chciał go pocałować, a moje zęby boleśnie się wgryzły w jego prawy policzek. Ból, rozpacz, zdziwienie, krew i ja stojący nad tym wszystkim. Ja, wątły czternastolatek, byłem tylko biernym obserwatorem, tak samo zrozpaczonym i przerażonym, jak ten mężczyzna. Czułem jednak wyrzuty sumienia, tak jakbym to zrobił z pełną premedytacją. Usiłowanie morderstwa z pełną świadomością swojego czynu – tak się to fachowo nazywa w języku prawniczym. Wtedy już sam, bez udziału nadprzyrodzonych sił, zrezygnowany usiadłem w tym samym miejscu. Miałem wtedy myśli samobójcze: Najwyżej mnie przejadą, zginę na miejscu. Co z tego... chociaż zaznam spokoju. Jednak śmierć nie była mi dana, nie zmarnowałem swojej szansy, a godzinę później poczyniłem kolejny krok ku Wrotom. Dosyć szybko zjawiła się policja, a także karetka. Zabrali moją ofiarę. Zabrali również i mnie. Jakiś policjant zadawał mi najróżniejsze pytania, mające na celu dowieść oczywistego, że to właśnie ja jestem sprawcą. Od samego początku funkcjonariusz nie miał żadnych wątpliwości. Dla niego byłem młodocianym psychopatą, zdolnym do tak brutalnego czynu. Tak oto trafiłem do mojego ostatniego domu, tuż przed Wrotami. To tutaj miało się wypełnić moje przeznaczenie... Zostałem uznany za niepoczytalnego i trafiłem do szpitala psychiatrycznego imienia Andrzeja Wronka w Rzeszowie. Moje życie już nigdy nie wróciło do normy. Rodzice dosyć dobrze zarabiali, więc szybko podnieśli się z dołka i zamieszkali, jak słyszałem w jakimś bloku. Owszem parę razy mnie odwiedzali, jednak szczególnie w oczach ojca widziałem nienawiść połączoną ze wstydem. Kiedy mnie widzieli, matka płakała, a ojciec chodził niespokojnie w kółko. Lekarze postawili swoją diagnozę, a mianowicie cierpiałem według nich na bardzo rzadkie schorzenie psychiczne, jakim jest schizofrenia paranoidalna. Jeszcze bardzo długo czułem smak krwi tego kierowcy. Taki posmak w ustach był zawsze zapowiedzią kolejnego zadania, jakie mam spełnić. Moim zleceniodawcą albo raczej zleceniodawcami, były moje własne myśli, a dokładniej Głos. Zakończyłem już wiele tych misji. Każda różniła się czymś od innej: zabierz, leż, krzycz, ... Wszystkie te i wiele innych, wydawałoby się prostych czynności, były wykonywane na polecenia moich myśli. Jedno z nich warte jest dłuższego opisu, ponieważ było ono przedostatnim zadaniem przed momentem kulminacyjnym. Było to, kiedy osiągnąłem już 38 lat i za dobre sprawowanie, warto wspomnieć, że to też była moja misja, postanowiono mnie przenieść do lepszego ośrodka. Mówili, że będę dostawał lepsze jedzenie, będę pod lepszą opieką, a nawet będę mógł, kiedy chcę oglądać telewizję. Nie interesowało mnie to.

Tutaj skrzętny charakter pisma się urywa i możesz się tylko domyśleć tego co się kryję za Wrotami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki